tisdag 5 maj 2009

En sjuklings dag

Jag är hemma sjuk idag. Inte så jag ligger nerbäddad. Jag donar och grejjar ganska mycket och tar en paus i soffan när det behövs. Jag tänker; Behöver jag verkligen vara hemma? Men jag vet att om jag åkt till skolan idag så hade jag varit helt slut och surrig i öron och huvud redan efter en halvtimme. Där är det svårt att gå undan och lägga sig en stund.

Jag har fått endel gjort här hemma.
Nämligen.

Målat en pall.
Stickat några varv på Heaven´s hand-koftan.Bestämt mig för att prova 2-trådigt Kampesgarn till Pulsklubbens Majmönster.Jag har jagat Araucania Nature Cotton till Ysoldas Cloud.
Tyvärr så hade mitt enda tips, Marias garn, slut på det och ska inte ta in något mer.
Om någon av er vet någon annan som säljer detta garn eller kanske har ett par tre härvor i sina gömmor så är jag mycket intresserad av en affär.
Vilket annat garn kan annars passa?Jag har börjat en liten Helena till Tösen.
Bläddrat i lite låneböcker.
Så mycket jag vill hinna göra!

7 kommentarer:

Zandra sa...

Mmmm...Du verkar ha varit så där alldeles lagom sjuk,så som jag själv önskar att jag knde bli någon gång. Krya på dig!

Sanna T Sköld sa...

Tror att Nysta har det garnet. Kolla in hennes hemsida. Men jag är inte säker.

Sanna T Sköld sa...

Nu är det jag igen. Hittade kanske an annan leverantör till ditt bomullsgarn. Kolla www.stickagarn.se om det är det du letar efter.

Ulrica sa...

Hoppas du kryar på dig! Men det verkar ganska mysigt hemma ;)

Garntrollet sa...

Kolla på Ravery vilka som säljer garnet (utomlands finns ju ofta fler alternativ).

Det var inte meningen att skrämmas med ormbilden :-)

Hoppas att du kryar på dig ordentligt.

Linda sa...

Ibland är det är svår balansgång - hur sjuk är jag? Men jobbar man i skolan måste man vara ganska frisk för att orka en hel dag, det är jobbigare än vad man kan tro!
Härliga garner och fina stickningar du pysslar med!

Karin S sa...

Jag har i marinblått om du är intresserad.

Kontakta mig på karin.s@kentor.se